Helen Doron angol többletszgáltatással

  • Kezdőlap
  • Elérhetőségeink

Óvodánkról

  • Bemutatkozunk

Az angol oktatásról

  • Az angol nyelv az óvodánkban
  • Helen Doron Early English Nyelviskola

Alapítványunkról

  • Fenntartónk
  • Az alapítvány célja

Galéria

  • Óvodai élet


Helen Doron Early English Nyelviskola

az angol, mint második anyanyelv


A Helen Doron Early English módszer általános jellemzői

  • sikerét 1985 óta sokszázezer gyermek tanítása BIZONYÍTJA.
  • megközelítése EGYEDÜLÁLLÓ, ugyanis az „anyanyelvi módszer” segítségével tanít, amely a mindennapos kazettahallgatáson keresztül olyan intenzív nyelvkurzust biztosít, mintha a gyermek ténylegesen olyan országban élne, ahol az angol hivatalos nyelv.
  • NEMZETKÖZILEG ALKALMAZHATÓ módszer, mivel a tanfolyamok középpontjában kizárólag az angol nyelv áll, tehát a nyelvet a maga egészében, s nem a gyermek anyanyelvének fordításaként tanítjuk.
  • NEM MEGERŐLTETŐ ÉS TELJES MÉRTÉKBEN ÉLVEZHETŐ, mivel a zene és a humor képezi a módszer alapját. A dalok fülbemászóak, és könnyen megragadnak az emlékezetben. A felnőttek számára is élvezetesek, és ők is tanulni fognak belőlük.

 

A nyelvtanulás szempontjából kritikus időszak

Minél fiatalabb a gyermek, annál könnyebben képes akárhány nyelvet elsajátítani, ha azzal a nyelvvel rendszeresen és szisztematikusan találkozik. A gyermekkel rendszeresen kommunikálni is kell ezen a nyelven. A kutatások valójában azt mutatják, hogy minél hamarabb merítünk bele egy gyermeket a második nyelv elsajátításába, annál jobb lesz felnőttként a nyelvtani és kiejtésbeli felfogókészsége. Az igaz, hogy az, aki fiatalabb korban kezdi meg a nyelv elsajátítását, nem tesz szert előnyre az írásbeli nyelvtani feladatok megoldásában. Viszont a fiatalabb gyermek határozott előnyre tesz szert a kiejtésben és a nyelvtani szerkezetek hosszan megmaradó, tökéletes ismeretében.
Az anyanyelv megtanulása szempontjából a kritikus időszak a hét éves kor előtti időszak. Ez azt jelenti, hogy ha egy gyermek ez alatt az idő alatt nem tanulja meg első nyelvét, akkor soha nem fog tudni folyékonyan beszélni azon a nyelven, ill. nem tudja teljes mértékben elsajátítani azt. Ez azért van, mert úgy tűnik, hogy a gyermek fejlődésének ezen ideje alatt az agyban van egy bizonyos biológiai készség a nyelv elsajátítására. A hatodik életév betöltését követően ez a fogékonyság megszűnik. A legfrissebb kutatások alátámasztják azt a véleményt, hogy mindez igaz a második nyelv elsajátítására is. Azaz, bár az ember a hetedik életévet követően is tanulhat második nyelvet, valószínűtlen, hogy a tanuló valaha is eljut az anyanyelvi beszélő nyelvtudási szintjére (lásd: Johnson and Newport: „Cognitive Psychology”, 1989).
A kutatások azt is alátámasztják, hogy a 8-10 év közötti gyerekek jobban elsajátítják a nyelvet, mint azok, akik 11. éves koruk után kezdenek el nyelvet tanulni. Sokkal jobb nyolc éves korban, mint tizenegy éves korban tanulni; a gyermek számára, hosszú távon, ez jelentős mértékben megnöveli a nyelv minden aspektusának alapos ismeretét.
Jogosan gondolhatják, azonban, hogy ez csak olyan esetekre igaz, amikor a második nyelv elsajátítása természetes módon, abban az országban történik, amelyben az adott nyelvet beszélik. Azt gondolhatják, hogy nem sokat ér megpróbálni kisgyerekeknek idegen nyelvet tanítani, mivel lassan tanulnának és gyorsan felejtenének. És helyesen gondolkoznának, ha az oktatás hagyományos módszereiről — olvasás, írás, nyelvtan, és írásbeli játékok — beszélnének. De a Helen Doron Early English módszerre mindez nem igaz.

 

Módszerünkkel a tanulás a teljes agyat igénybe veszi

…azaz az agynak mind a jobb, mind a bal féltekéjét. Ez a következő funkciók kombinációját foglalja magában: analitikus és szintetikus, logikai és térbeli funkciókat, valamint szavakat és hanglejtéseket, a fonetikus és a teljes nyelvet. Mindez automatikusan történik, mivel a tanulás folyamatába bekapcsoljuk a teljes agyat, ill. sokféle tanulási stílushoz folyamodunk, pl. vizuális (látás), auditív (hallás), kinesztéziai (mozgás és érzés), valamint a szaglás és ízlelés érzékelést is magában foglaló stílust.

 

Miért a Helen Doron Early English módszerrel tanuljanak a kisgyermekek angolul?

Az élet első hat éve felbecsülhetetlenül értékes. Ez az az idő, amikor a gyermek agyában az agysejtek közötti kapcsolatok kialakulnak. Minél több inger éri a kisgyermekek, annál jobban fejlődik az agya. A hét éves kor elérése előtti második vagy harmadik nyelv tanulás nagymértékben elősegíti az agy növekedését. A gyermek ezt a nagyobb agykapacitást egész életén keresztül fogja használni, akár nyelvekhez, akár matematikához, atomfizikához vagy zenéhez. Minél természetesebben és gyorsabban tanulják a gyermekek az angolt, annál jobban fogják tudni felnőttként a nyelvtant és annál jobb lesz a kiejtésük.
A Helen Doron Early English az a módszer, amely lehetővé teszi a kisgyermekek számára, hogy örömteli módon, erőfeszítés nélkül tanuljanak angolul.

 

A Helen Doron Early English módszer

  • lehetővé teszi gyermeke számára, hogy a tanulást azzal kezdje, hogy megtanul angolul beszélni és játszani.
  • lehetővé teszi gyermeke számára, hogy a beszélt nyelvet ugyanúgy sajátítsa el, mint az anyanyelvét – azaz egyszerűen a nyelv hangjainak magába szívásával.

 

Helen Doron…

…Angliában, Londonban nőtt fel. Nyelvészetet és franciát tanult az angliai Reading-i Egyetemen, majd angolt tanított Franciaországban a Poitiers Egyetemen. Módszerét a kisgyermekkori fejlődés iránti nagy lelkesedésén és a sok, különböző országban folytatott, gyermekekkel való foglalkozáson keresztül fejlesztette ki. Folyamatosan újabbnál újabb anyagokat dolgoz ki és fejleszti a meglévőket, hogy vezető szerepét megtarthassa a tanulás e területén. Férjezett, három gyermeke van.

 

A Helen Doron tanárok …

…részét képezik a speciálisan képzett tanárok nemzetközi hálózatának, akik rendszeresen találkoznak, hogy újabb tanítási anyagokat és ötleteket sajátítsanak el. A nyelvtanári szakma élvonalát képezik.
Bővebb és részletes információk a Helen Doron Early English módszerről az alábbi címen olvashatók: www.helendoron.hu.

 

 

Adatkezelési tájékoztató